دو دانش آموز آستین به Scripps National Spelling Bee می روند



آستین (KXAN) – روز سه شنبه، 231 کودک 9 تا 14 ساله در زنبور املای ملی Scripps در واشنگتن دی سی با هم روبرو می شوند، که شاید باعث شود بسیاری از ما از اتکای بیش از حد خود به بررسی املا شرمنده شویم.

دو آستینیت – شرتان بوتلا، 14 ساله، و تارینی نانداکومار، 12 ساله – برای قهرمانی املای امسال رقابت خواهند کرد.

بولتا که گفت این اولین و آخرین ورود او به مسابقات ملی است، گفت که قبل از سفر هم عصبی و هم هیجان زده است.

او به KXAN گفت: “من واقعاً احساس خوشحالی می کنم زیرا هرگز در رویدادی، در سطح بین المللی بزرگ نرفته ام.”

سایر شرکت کنندگان در املا مراقب باشند که کلمه “onomatopoeia” به عنوان کلمه مورد علاقه بولتا خوانده شود.

بولتا در مورد اینکه چرا این کلمه را متقاعدکننده می‌داند، گفت: «این فقط یک کلمه بسیار منحصر به فرد و در کل گیج کننده است.

«و کلماتی که به نوعی مرا شگفت زده کردند، احتمالاً کلماتی هستند که از الگوی زبان پیروی نمی کنند. اگر منشأ ناشناخته ای داشته باشند، املا را سخت تر می کند [because] من نمی توانم از هیچ یک از قوانین پیروی کنم.

با خطر پایان دادن به مدرک روزنامه‌نگاری‌ام، به بولتا اعتراف کردم که در سال 2004 نتوانستم از دور اول دوره راهنمایی املای دبیرستانم عبور کنم. در مورد استراتژی املایی او نور کمی وجود دارد.

او توضیح داد: «من معمولاً تمام اطلاعات را می‌پرسم زیرا در کل به من کمک می‌کند. آنها یک تعریف، بخشی از گفتار، زبان مبدأ و مواردی از این قبیل را ارائه می دهند. و سپس، اگر کلمه را بلد باشم، معمولاً فقط بعد از آن املا می کنم. یا اگر کلمه را نمی دانم، فقط به دنبال اطلاعات هستم تا زمانی که کلمه را بشناسم یا فقط حدس می زنم.

بیش از 230 املای از 50 ایالت، ناحیه کلمبیا، گوام، پورتوریکو، جزایر ویرجین ایالات متحده، مدارس وزارت دفاع در اروپا، باهاما، کانادا و غنا برای مراسم افتتاحیه روز دوشنبه وارد واشنگتن دی سی خواهند شد.

مسابقات مقدماتی Spelling Bee سه‌شنبه برگزار می‌شود، سپس یک چهارم و نیمه نهایی چهارشنبه برگزار می‌شود و قهرمان Scripps National Spelling Bee در روز جمعه جام خود را پس از فینال‌ها دریافت خواهد کرد.

سال گذشته، هارینی لوگان، 14 ساله، از سن آنتونیو قهرمان زنبور املا شد. آیا تگزاس دیگری می تواند دو سال متوالی رقابت را پشت سر بگذارد؟

“این است [going to be] واقعا سخت است، اما امیدوارم به یک چهارم نهایی یا نیمه نهایی بروم.» بولتا گفت.


دیدگاهتان را بنویسید