در حالی که شهردار آدامز در حال حرکت برای محدود کردن حق به سرپناه، بیش از 1000 تخت پناهگاه، صدها اتاق خالی است.


بیش از 1000 تخت و چند صد واحد خانوادگی که توسط دپارتمان خدمات بی خانمان ها اداره می شود، این هفته در حالی که شهردار اریک آدامز روند دادگاه را برای تعلیق قانون 40 ساله حق سرپناه در شهر به دلیل “گسترش بیش از حد” شهر آغاز کرد، خالی نشستند. مهاجران تازه وارد

بر اساس داده‌هایی که مقامات شهر در اختیار ائتلاف بی‌خانمان‌ها قرار داده و با Gothamist به اشتراک گذاشته شده است، وزارت خدمات بی‌خانمان‌ها روز سه‌شنبه تنها ۸۹ مهاجر را مورد رسیدگی قرار داد، زیرا آدامز اقدام قانونی برای اصلاح قانون سرپناه در شهر انجام داد. در آن شب، 1142 تخت برای بزرگسالان انفرادی و 206 واحد خانوادگی بلااستفاده ماند.

شلی نورتز، معاون مدیر اجرایی سیاست با ائتلاف برای بی خانمان ها، گفت: “من به طور فزاینده ای نگران نحوه مدیریت آنها هستم.”

نها شارما، سخنگوی DHS، گفت که آژانس نرخ خالی را در سراسر سایت های خود حفظ کرده است.

او در بیانیه‌ای به Gothamist نوشت: «ما باید برای حداکثر ظرفیت برنامه‌ریزی کنیم و در عین حال آماده مقابله با هر گونه شرایط اضطراری جدید و تغییرات پویا در نیاز باشیم.

دپارتمان خدمات بی خانمان ها از پاسخ دادن به سؤالات در مورد اینکه آیا آنها برای غیر مهاجران تخت اختصاص می دهند و اینکه چگونه تصمیم می گیرند چه کسی را در جای دیگری اسکان دهند یا ارجاع دهند، خودداری کرد.

بر اساس داده‌های ائتلاف، در حالی که آدامز هشدار ورود مهاجران بی سابقه را به صدا درآورد، 1174 تخت در روز یکشنبه، 1169 تخت در روز دوشنبه، 1142 تخت در روز سه‌شنبه و 1198 تخت در روز چهارشنبه خالی نشستند. این گروه گفت: واحدهای طراحی شده برای خانواده های دارای فرزند یا خانواده های بزرگسال نیز بلااستفاده مانده اند: 125 واحد در روز یکشنبه، 154 واحد در روز دوشنبه، 206 واحد در روز سه شنبه و 219 واحد در روز چهارشنبه خالی بودند.

در همین حال، مقامات شهر بی سر و صدا مراکز استراحت جدیدی را در یک ورزشگاه جودو، یک کلیسا و یک ساختمان مدرسه قدیمی – برخی بدون دوش – برای اسکان مهاجران باز کردند.

با توجه به اینکه ما قادر به ارائه مراقبت از تعداد نامحدودی از افراد نیستیم و در حال حاضر بیش از حد طولانی شده ایم، این به نفع همه است، از جمله کسانی که به دنبال آمدن به ایالات متحده هستند، پیشاپیش این است که شهر نیویورک نتواند به تنهایی آدامز در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه هنگامی که از دادگاه درخواست کرد تا حکم رضایت سال 1984 را از پرونده کالاهان علیه کری، که قانون حق پناهندگی را ایجاد می‌کرد، اصلاح کند، گفت:

نورتز گفت که مقامات شهر اطلاعات جامعی در مورد مهاجران بی خانمان به ائتلاف ارائه نکرده اند. این گروه اجازه دسترسی به تمام سایت های پناهگاه شهر را نداشته است.

نورتز گفت: “اگر آنها ما را به یک سایت راه ندهند، ما نمی توانیم بگوییم که آیا آنها شرایط کالاهان را برآورده می کنند، حتی اگر آنها به اعضای کلاس کالاهان پناه داده باشند.”

بر اساس خط مشی رسمی دریافت DHS برای مهاجران که در ماه مارس منتشر شد، به کارمندان دستور داده می شود تا در صورت امکان، افراد تازه وارد را به سایت های موقت شهر، معروف به HERRC، ارجاع دهند.

آن ویلیامز-ایسوم، معاون شهردار در بخش بهداشت و خدمات انسانی روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که شهر مکان‌هایی را برای مهاجران جدا نگه داشته است «زیرا در ابتدا درگیری وجود داشت».

او گفت: «مردم وقتی به اینجا می‌آیند، می‌ترسند، عصبی می‌شوند، افراد زیادی را نمی‌شناسند، بنابراین مقامات مردم را «با جامعه مشابه خود» گروه‌بندی می‌کنند.

این داستان برای تصحیح تاریخ جلسه توجیهی Williams-Isom به روز شده است.


دیدگاهتان را بنویسید