آنتونی اورناتو، مسئول سرویس مخفی که در 6 ژانویه درگیر شد، بازنشسته شد

[ad_1]

آنتونی اورناتو، یکی از مقامات ارشد سرویس مخفی که درگیر تحقیقات 6 ژانویه بود، امروز بازنشسته شد، درست دو روز قبل از مصاحبه برنامه ریزی شده خود با بازرسان 6 ژانویه. اینترسپت ایمیلی را دریافت کرد که اورناتو درست بعد از ساعت 1 بعد از ظهر برای معاون مدیر سرویس مخفی ارسال کرد و در آن اعلام کرد که در پایان کار در 29 اوت بازنشسته می شود.

کوین هلگرت، سخنگوی سرویس مخفی و مامور ویژه عصر دوشنبه به اینترسپت گفت: «ما می توانیم تأیید کنیم که آنتونی اورناتو امروز با وضعیت خوبی از سرویس مخفی ایالات متحده پس از 25 سال خدمت فداکارانه بازنشسته شد.

اورناتو سرانجام در 31 آگوست پس از تلاش های متعدد برای انجام مصاحبه با بازرسان وزارت امنیت داخلی موافقت کرد. بر اساس یادداشتی که دفتر بازرس کل DHS به رئیس سرویس مخفی، الخاندرو مایورکاس، دبیر DHS و مشاور کل DHS ارسال کرده است، بازرس کل از 29 ژوئن سعی در مصاحبه با اورناتو داشته است و تمام ماه جولای و بسیاری از زمان را سپری کرده است. پیگیری مرداد

به عنوان مثال، اورناتو از تعطیلات به عنوان دلیلی برای شرکت نکردن در مصاحبه یاد کرد. اورناتو در ایمیلی در 24 آگوست نوشت: “من معتقدم مشاور من با شما و/یا تیم شما صحبت کرده است، اما من با مرخصی سالانه به خارج از منطقه سفر می کنم و در تاریخ های ارائه شده در دسترس نیستم.” “وقتی از تعطیلات برگشتم. ، من با شما و تیم شما دور خواهم شد.”

این یک در یک است رشته ای از مشکلات دسترسی بازرس کل در رابطه با 6 ژانویه، به عنوان The Intercept را تجربه کرده است گزارش شده است هفته گذشته

بر اساس ایمیلی که The Intercept به دست آورده است، اورناتو نشان داده است که همچنان قصد دارد در مصاحبه شرکت کند، اما از آنجایی که اورناتو یک شهروند خصوصی خواهد بود، بازرسان برای وادار کردن همکاری او مجوز احضاریه شهادت نخواهند داشت.

اورناتو قبل از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اقدام بی سابقه ای در انتصاب او به سمت معاونت عملیات در کاخ سفید را انجام دهد، یک مامور قدیمی سرویس مخفی بود.

Intercept در ژوئیه گزارش داد که سرویس مخفی پیام های متنی 5 و 6 ژانویه 2022 را پس از درخواست مقامات نظارتی پاک کرد. کنگره همچنین درخواست های حفظ اسناد را به سرویس مخفی ارسال کرده بود.

اورناتو ممکن است نقش کلیدی در شورش در کاپیتول داشته باشد. او در 6 ژانویه گزارش شده است به دنبال جابجایی معاون رئیس جمهور مایک پنس به پایگاه مشترک اندروز در مریلند بود که می توانست این کار را به تعویق بیاندازد. صدور گواهینامه انتخابات ریاست جمهوری 2020

بر اساس شهادت کسیدی هاچینسون، دستیار ترامپ در کاخ سفید در کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان، اورناتو به او گفت که با ترامپ در ماشین بوده است، زمانی که رئیس جمهور خواست او را برخلاف توصیه به ساختمان کنگره برانند و ظاهراً به سمت فرمان حرکت کرده است. .

بنا بر گزارش‌ها، اورناتو دو بار، در ماه‌های ژانویه و مارس، به عنوان بخشی از تحقیقات خود با کمیته 6 ژانویه ملاقات کرده است و درباره آگاهی ترامپ از مکان پنس در جریان ناآرامی‌های 6 ژانویه بحث کرده است.

پس از ورود جو بایدن به کاخ سفید، اورناتو به سمت دستیار مدیر دفتر آموزش سرویس مخفی منتقل شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید