لایحه خلاصی تگزاس از شر پلاک های کاغذی به فرماندار می رسد

[ad_1]

آستین (KXAN) – تا حدی توسط تحقیقات “Risky Rides” KXAN، لایحه خلاصی تگزاس از پلاک های کاغذی خود در مجلس نمایندگان در روز جمعه با رای 137-0 به تصویب نهایی رسید. اکنون به فرماندار می رسد.

در صورت امضای قانون، صفحات فلزی جایگزین صفحات فروشنده موقت خواهند شد. سال‌ها، KXAN بررسی کرده است که چه چیزی به یک بازار سیاه 200 میلیون دلاری تبدیل شده است. مجرمان نه تنها توانستند بشقاب های کاغذی تقلبی کنند، بلکه به سیستم دپارتمان وسایل نقلیه موتوری تگزاس نیز نفوذ کرده و صفحات واقعی را با اطلاعات جعلی چاپ و به فروش برسانند.

کریگ گلدمن، نماینده R-Fort Worth، یک صفحه کاغذی را در دست گرفته است که روی آن نوشته شده است "هم رای بودن" در طبقه مجلس 26 مه 2023 در حالی که او تصویب این لایحه را اعلام می کند (عکس خانه تگزاس)
نماینده کریگ گلدمن، آر-فورت ورث، در 26 مه 2023 در حالی که تصویب این لایحه را اعلام می کند، یک بشقاب کاغذی که روی آن عبارت “CONCUR” نوشته شده است را در دست گرفته است (عکس خانه تگزاس)

کریگ گلدمن، نماینده R-Fort Worth، در حالی که یک تکه کاغذ را برداشت و آن را برگرداند تا نمایندگان همکارش بتوانند آن را ببینند، گفت: “این یک معامله بزرگ بود.”

وی با نشان دادن صفحه کاغذی منقش به کلمه “CONCUR” ادامه داد: “و با آن آقای رئیس، من با اصلاحات مجلس سنا موافق هستم.” گلدمن لایحه 718 مجلس را معرفی کرد.

طبق گفته مجریان قانون، برچسب‌های موقت تگزاس برای تبدیل وسایل نقلیه به “خودروهای ارواح” غیرقابل ردیابی در تمام 50 ایالت مورد استفاده قرار می‌گیرند، که می‌گویند حتی ویژگی‌های امنیتی جدیدی که برای سخت‌تر کردن جعل برچسب‌های کاغذی طراحی شده‌اند، کمکی نکرده است.

سال گذشته، گزارش KXAN به استعفای مقامات ارشد در TxDMV کمک کرد.

نماینده کریگ گلدمن، یک برچسب موقت تغییر یافته را در اختیار دارد که نشان می دهد یک نمایندگی خودرو جعلی به نام او در ماه مارس نامگذاری شده است. (KXAN Photo/Matt Grant)

گروهبان خوزه اسکریبانو با اداره پلیس شهرستان تراویس 3 این مشکل را “مسئله ایمنی شماره یک” برای مجریان قانون در سراسر کشور خواند و به ارتباط آن با مرگ افسران، قاچاق انسان و جرایم سازمان یافته اشاره کرد.

اسکریبانو از تحقیقات KXAN برای آموزش مجریان قانون در سراسر ایالت استفاده کرده است و در سال 2021 به ما نشان داد که چقدر برای مجرمان آسان بود که آنها را با تهیه پلاک کاغذی با آدرس خبرنگار تحقیقی KXAN مت گرانت که در استادیوم دالاس کابوی در آرلینگتون وارد شده بود، تهیه کنند.

“[Because] شما بچه ها ادامه دادید و این کار را شروع کردید و تسلیم نشدید، که چیز خوبی است، ما اکنون اینجا هستیم،” اسکریبانو در آوریل 2022 به KXAN گفت. حالا، ما اینجا نبودیم.»

برچسب‌های موقت تغییر یافته توسط مجریان قانون مصادره شدند (با احترام به دیوید کوهلر)

گلدمن لایحه مجلس 718 را معرفی کرد. در ماه مارس روی میز دفتر کنگره او مجموعه ای از مقالات خبری در مورد تقلب در برچسب کاغذی، از جمله تحقیقات KXAN، نشست. او گفت که گزارش‌های ما به قانون‌گذاران، مانند خودش، در مورد گستردگی مشکل کمک کرد.

گلدمن گفت: «هرچه بیشتر به آن توجه کنیم و داستان‌هایی مانند آنچه شما انجام می‌دهید بیشتر دیده‌ایم، متوجه شدیم که این چه مشکل بزرگی است.»

وی افزود: «به نظر ما تنها راه حل این است که از شر برچسب های کاغذی به طور کلی خلاص شویم.

مقالات خبری، از جمله تحقیقات KXAN، روی میز نماینده کریگ گلدمن. (KXAN Photo/Matt Grant)

این هفته، سناتور رویس وست، دی دالاس، به قانونگذاران گفت که تصویب این لایحه نشانه “شکست شدید” جنایت سازمان یافته است. ستوان فرماندار دن پاتریک، که ریاست مجلس سنا را بر عهده دارد، آن را “لایحه ای بسیار مهم” خواند.

اگر فرماندار گرگ ابوت این لایحه را امضا کند و تبدیل به قانون شود، TxDMV تا 1 مارس 2024 فرصت دارد تا قانونی برای اجرای این تغییر ارائه دهد.

دیوید کوهلر، معاون مرکزی تگزاس که از سال 2019 برای این تغییر فشار آورده است، گفت: “خوشحالم که هر دو اتاق به اهمیت برچسب های کاغذی پی بردند.” اقداماتی که قانونگذار در این جلسه انجام داده است تا حد امکان بازدارنده است تا سعی شود تا حد امکان تقلب را از بین ببرد.

او افزود: «با تشکر از شما و گزارش‌های شما، آموزش‌های زیادی در مورد واقعیت این موضوع منتشر شده است.»

این قانون در سال 2025 اجرایی خواهد شد.

در همین حال، فرماندار در 23 مه HB 914 را امضا کرد. قانون جدید تصریح می‌کند که پلاک‌های موقت یک “سوابق دولتی” در مورد دستکاری هستند. مجریان قانون می‌گویند که این امر پیگرد تقلب در برچسب‌ها را آسان‌تر می‌کند. که از 1 سپتامبر اجرایی می شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید