دادگاه جناح راست، ممنوعیت مراقبت های بهداشتی ترنس در آرکانزاس را مسدود می کند

[ad_1]

تظاهرکنندگان در سنت پل، مینیا، در حمایت از حقوق کودکان ترنس، در 6 مارس 2022 تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در سنت پل، مینیا، در حمایت از حقوق کودکان ترنس، در 6 مارس 2022 تظاهرات کردند.

عکس: مایکل سیلوک/UCG/گروه یونیورسال تصاویر از طریق گتی ایماژ

یک فدرال تجدید نظر می کند دادگاه هفته گذشته حکم داد که آرکانزاس نمی تواند قانون سختگیرانه خود را برای ممنوعیت مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت برای کودکان و نوجوانان ترنس اجرا کند.

هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه استیناف ناحیه هشتم – که یکی از محافظه‌کارترین و کم‌تنوع‌ترین دادگاه‌های فدرال در کشور محسوب می‌شود – حکم دادگاه منطقه‌ای را مبنی بر جلوگیری از اجرای قانون تایید کرد. دادگاه در تصمیم خود اعلام کرد که در صورت اجرا، ممنوعیت آرکانزاس باعث “آسیب جبران ناپذیر” به جوانان ترنس و عزیزان آنها خواهد شد و “درمان پزشکی مطابق با استانداردهای مراقبتی شناخته شده” را ممنوع خواهد کرد.

در مبارزه برای حقوق ترنس ها، تصمیم مدار هشتم یک پیروزی است، اما کوچک است.

در مبارزه برای حقوق ترنس ها، تصمیم دایره هشتم یک پیروزی است، اما یک پیروزی کوچک است – تنها به عنوان یادآوری مبارزه ای است که در پیش است. بزرگسالان و کودکان ترنس در سراسر کشور همچنان در معرض خطر جدی حمله حذف‌گرایان خشمگین جمهوری‌خواهان قرار دارند. در سال گذشته، بیش از 200 صد لایحه ضد ترانس در بیش از 30 ایالت ارائه شد که با سرعتی وحشتناک در حال تصویب در مجالس قانونگذاری هستند و بسیاری از آنها مراقبت های بهداشتی کودکان را هدف قرار می دهند. این لوایح، البته، هرگز در مورد حمایت از کودکان نبوده اند: آنها یک جنبش ملی را تشکیل می دهند که به موجودیت همه ترنس ها حمله می کند.

در میان این چشم انداز، حکم هفته گذشته – اولین در نوع خود در یک دادگاه تجدید نظر فدرال – قابل توجه است. با این حال، به عنوان یک دستور، موقتی است و فقط مهلت کوتاه مدت و فقط در یک حالت ارائه می دهد. با این وجود، تسکین آن بسیار واقعی خواهد بود. برای اولین بار، این حکم به کودکان ترنس در آرکانزاس اجازه می دهد تا درمان حیاتی خود را ادامه دهند یا شروع کنند، در حالی که چالش های قانونی برای ممنوعیت ادامه دارد. (ایالت به دنبال بازنگری در این حکم است و پرونده علیه این ممنوعیت – که توسط چهار جوان ترنس، والدین آنها و دو پزشک مطرح شده است – قرار است در ماه اکتبر محاکمه شود.)

فراتر از این حمایت موقت ضروری، این تصمیم – از یک دادگاه محافظه کار نه کمتر – یک توبیخ رسمی برای توجیهات بد ایمان جمهوری خواهان برای جنگ صلیبی اش علیه زندگی ترنس ها ارائه می کند.

جمهوری خواهان و پایگاه راست افراطی آنها، بدون در نظر گرفتن خلاف قانون اساسی یا غیرقانونی بودن آنها، از اجرای تهاجمی قوانین ضد ترنس دست برنخواهند داشت. همانطور که در مورد کاهش موفقیت آمیز – و مرتبط – آزادی های باروری توسط جمهوری خواه دیدیم، این راست بیش از حد خوشحال است که از قدرت خود برای ایجاد واقعیت های حقوقی جدید استفاده می کند.

اگر جناح راست را نمی توان متقاعد کرد، این فمینیست های به اصطلاح میانه رو و فراحذفی هستند که به طوطی نویسی نکات جناح راست را می گویند: حتی دادگاه های محافظه کار نیز چنین تلاش هایی را مضر، تبعیض آمیز، ناهماهنگ با اجماع علمی می شناسند، و – به ویژه – سازماندهی شده حول محور جناح راست برای ایجاد نوع خاصی از بدنه سیاسی طردکننده است.

ممنوعیت آرکانزاس، قانون 626، به دنبال ممنوعیت تمام مراقبت‌های بهداشتی غیرمستقیم برای افراد زیر سن قانونی است که به عنوان «هر گونه خدمات پزشکی یا جراحی» تعریف می‌شود – که مورد اخیر در مورد کودکان بسیار نادر است – «از جمله خدمات بدون محدودیت پزشک، خدمات بیمارستانی بستری و سرپایی، یا داروهای تجویز شده.» همچنین به این معنی است که جوانان ترنس که در حال حاضر تحت درمان هورمونی در ایالت هستند، باید متوقف شوند. آسا هاچینسون، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت، این لایحه را وتو کرد و آن را «تحول گسترده دولت» نامید، اما یک قانون‌گذار سرسخت تحت رهبری جمهوری‌خواهان وتو را نادیده گرفت.

قبل از اجرای این ممنوعیت، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا از طرف شاکیان شکایتی را تنظیم کرد و استدلال کرد که این قانون بند حمایت برابر اصلاحیه چهاردهم را نقض می کند و بر اساس جنسیت تبعیض قائل می شود. اکنون هم یک دادگاه منطقه ای فدرال و هم دادگاه تجدیدنظر به این نتیجه رسیده اند که شاکیان “احتمال موفقیت بر اساس ادعای حمایت برابر خود را نشان داده اند.”

این باید واضح باشد: قانون 626 درمان های بهداشتی خاصی را بر اساس جنسیت تعیین شده در بدو تولد رد می کند.

همانطور که دادگاه استیناف تشخیص داد، همچنین باید روشن باشد که ادعای دولت آرکانزاس مبنی بر “منافع اجباری دولت” در “حفاظت از کودکان در برابر درمان های پزشکی تجربی و تنظیم اخلاق در حرفه پزشکی” واهی است. همانطور که بارها تکرار شده است، مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت برای کودکان ترنس توسط هر انجمن بزرگ پزشکی اطفال حمایت می شود – نکته ای که در حکم دادگاه تجدید نظر برجسته شده است.

“این به عنوان یک موضوع عملی و اعتقادی بسیار مهم است.” نوشت چیس استرانجیو، وکیل ACLU که وکالت شاکیان این پرونده را بر عهده دارد، در توییتر. وی خاطرنشان کرد که «دادگاه (همانطور که همه دادگاه‌هایی که این موضوع را بررسی می‌کنند) متوجه می‌شود که توجیهات ادعایی برای ممنوعیت این مراقبت بی‌اساس است.

همانطور که Strangio اشاره کرد، حکم مدار هشتم یک امر پرت نیست. دادگاه‌های بدوی در آلاباما و تگزاس احکامی را در مورد قوانین ضد ترنس علیه مراقبت‌های بهداشتی کودکان وضع کرده‌اند. با این حال، این نباید نشان دهد که ما می‌توانیم تنها به دادگاه‌ها تکیه کنیم تا تعداد فوق‌العاده حملات قانون‌گذاری ضد ترنس را متوقف کنیم: تعداد زیادی پرونده برای مبارزه وجود دارد، و دادگاه عالی راست افراطی همچنان یک مکان وحشتناک برای دادگاه عالی است. پول قضایی برای توقف

با این حال، هر پیروزی قانونی یک ضرورت نجات دهنده برای کودکان و بزرگسالان ترنس است. با امید، چارچوب‌بندی دستور آرکانزاس سابقه گسترده‌تری ایجاد می‌کند. در حکم اولیه خود مبنی بر توقف ممنوعیت، دادگاه منطقه تصمیم مهمی را اتخاذ کرد که هدف قانون 626 «ممنوع نکردن درمان است. [but] برای ممنوع کردن نتیجه ای که دولت آن را نامطلوب می داند.

این موضوع را نباید نادیده گرفت: این یک تشخیص ضمنی از سوی دادگاه ها است که جمهوری خواهان وجود افراد ترنس در حال شکوفایی را نامطلوب می دانند – نتیجه رفتارهای تایید کننده جنسیت. این واقعیت که چندین قانون جدید ضد ترانس با هدف ممنوعیت مراقبت های تایید کننده جنسیت برای بزرگسالان نیز انجام می شود، انگیزه های ادعایی حامیان این لوایح را دروغ می گوید.

این میل به حذف افراد ترنس است که تمرکز جناح راست را بر کودکان ترنس نشان می دهد. فراخوانی از محافظه‌کارانه‌ترین شکل‌گیری – سیس در معرض خطر، کودک سفیدپوست – کودکان ترنس زنده و تنفس‌کننده را هدف قرار می‌دهد، جمعیتی با کمترین ظرفیت‌ها و منابع برای مقابله. بچه‌های ترنس که در دادگاه‌ها، کلاس‌های درس و خیابان‌ها با این هجوم مبارزه می‌کنند همچنان انعطاف‌پذیری زیادی از خود نشان می‌دهند. آنها مستحق حمایت شدید و توده‌ای عمومی هستند، و شرم آور نیست که مبارزات آنها توسط برخی چپ‌ها به‌عنوان یک انحراف فرهنگی-جنگ به حاشیه کشیده شود.

اگر حتی دادگاه‌های محافظه‌کار بتوانند زمینه‌های ایدئولوژیک و پیامدهای زیانبار این تلاش جمهوری‌خواهان را ببینند، هیچ بهانه‌ای برای لیبرال‌های همدست وجود ندارد.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید